Святитель Миколай – архієпископ Мир Лікійських, чудотворець, прославився як великий угодник Божий.
Він народився в місті Патар Лікійської області, на південному узбережжі Малоазійського півострова, був єдиним сином благочестивих Феофана і Нонни. Після народження сина батьки дали обітницю присвятити його Богові.
Плід довгих молитов до Господа бездітних батьків, ще немовлям святий Миколай являв оточуючим світло майбутньої своєї слави великого чудотворця. Мати його, Нонна, після пологів одразу зцілилася від нездужання. Новонароджене немовля ще під час хрещення простояло у купелі на ногах три години, віддаючи цим честь Пресвятій Трійці.
Маленьким дитям святий Миколай почав життя постницьке, у середу і п’ятницю їв молоко матері лише один раз, після вечірніх молитов батьків. Із дитячих років святий досяг успіху у вивченні Божественного Писання; вдень він не виходив із храму, а вночі молився і читав книги, створюючи в собі храм Святого Духа. Дядько його, Миколай, єпископ Патарський, радіючи духовним успіхам і благочестю племінника, поставив його у читця, а потім рукопоклав Миколая в сан священика, зробивши його своїм помічником і доручивши йому проповідь перед паствою. У служінні Господу юнак горів духом, а досвідченістю в питаннях віри був подібний старцю, чим викликав здивування і глибоку повагу віруючих.
Перебуваючи в безперервній молитві, пресвітер Миколай проявляв велике милосердя до вірян, приходячи на допомогу стражденним, і роздавав всі набуті статки убогим. Дізнавшись про гірку нужду і злидні одного колись заможного містянина, святий Миколай врятував його від великого гріха: маючи трьох дорослих дочок, зневірений батько замислив віддати їх на блуд, щоб урятувати сім’ю від голоду. Святитель, уболіваючи про грішника, вночі таємно кинув йому у вікно три мішечки із золотом і тим врятував усю сім’ю від падіння і духовної загибелі. Творячи милостиню, святитель Миколай завжди намагався зробити це таємно і приховати свої благодіяння. (далее…)
Введення у храм Пресвятої Богородиці: історія свята
Серед дванадесятих свят Введення в храм Пресвятої Богородиці – одне з найспокійніших: немає ніяких освячень, особливих обрядів і традицій. І в цьому вся краса цього свята.
Введення у храм Пресвятої Богородиці. Як це було?
Благочестиві батьки Пречистої Діви Марії святі і праведні Іоаким та Анна дожили до глибокої старості і, будучи бездітними, дали обіцянку, що якщо в них народиться дитина, то вони віддадуть Її на службу Богу в Єрусалимський храм. За велике терпіння, непохитну віру і любов до Бога й один до одного, Господь виконав їхнє прохання. У святих Іоакима і Анни народилась донька. За вказівкою ангела Божого їй дали ім’я Марія, що в перекладі з єврейської мови означає Господиня, Надія.
Коли Діві Марії виповнилось три роки, батьки вирішили виконати свою обітницю. Потрібно знати, що трирічний вік дитини – це вік, коли за єврейським законом дитину відлучають від грудного годування. Трирічна Марія, почувши про те, що Її віддадуть у храм на служіння, не тільки не злякалась розлуки з батьками, не тільки не плакала, а навіть з радістю підкорилась батьківській волі.
У супроводі батьків, родичів, ровесників-дівчаток з Назарету, з запаленими свічками в руках і співаючи псалми, Богоотроковицю Марію повели в храм Господній. Праведні Іоаким і Анна духовно раділи, що удостоїлись принести Богу найдорогоцінніший дар – свою єдину Дитину.
Глибокою таємницею покрите земне життя Пресвятої Богородиці від дитячих років до вознесіння на небо. Сокровенним було і Її життя в Єрусалимському храмі. “Якби хтось запитав мене, – говорив блаженний Ієронім, – як проводила час юності Пресвята Діва, я відповів би: це відомо Самому Богові та Архангелу Гавриїлу, невідступному хранителю Її”.
(далее…)
22 листопада Церква вшановує пам’ять Афонської ікони «Скоропослушниця»: що варто знати про неї
22 листопада Церква святкує пам’ять ікони Божої Матері «Скоропослушниця».
Матеріал підготовлений редакцією журналу «Фома в Україні».
У XVII столітті життя ченців на Афоні було сповнене тривог і небезпек. Саме в цей час монастир Дохіар несподівано отримав велику допомогу і розраду від самої заступниці всього Афона — Пресвятої Богородиці.
Йшов 1664 рік. Трапезною обителі в той час завідував монах по імені Ніл. Виконуючи послух, він спускався з кухні в підсобні приміщення, а щоб освітлювати собі шлях, тримав в руках запалену скалку.
Дорогою він проходив повз велику ікону Богородиці, яка була зображена на зовнішній стіні трапезної. Там через неуважність він притуляв лучину до стіни поруч з іконою, і дим від свічки коптив на образ Богородиці.
Собор Архістратига Михаїла: що потрібно знати про цей день
21 листопада православні християни святкують Собор Архістратига Михаїла та інших Небесних Сил безтілесних.
Про історію та традиції свята, а також про те, хто такі архангели і чому Михаїл серед них – архістратиг в матеріалі, підготовленому Інформаційно-просвітницьким відділом УПЦ спільно з редакцією журналу «Фома в Україні».
Собор Архістратига Михаїла та інших Небесних Сил безтілесних – неперехідне свято, яке в Православній Церкві відзначають 21 листопада за новим стилем (8 листопада – за старим).
Звершується воно у листопаді – дев’ятому місяці від березня (раніше з березня починався рік). Справа в тому, що, згідно з християнським богослов’я, існує дев’ять ангельських чинів. А восьмий день місяця (за старим стилем) – вказування на майбутній Собор всіх сил небесних, який відбудеться у день Страшного Суду. Святі отці називали Страшний Суд «днем восьмим».
Ангельські чини
Чини ангельські бувають трьох ієрархій. Вища – це Серафими, Херувими і Престоли. Ближче всіх Пресвятій Трійці предстоять шестикрилі Серафими (в перекладі «Полум’яніючі, Вогненні»). Середня – Господства, Сили і Влади. Нижча – Начала, Архангели і ангели.
Всі чини небесних сил називають ангелами. Ангел означає «вісник». Це відображає їх призначення – доносити до людей Божу волю, бути захисниками і вчителями людей. Архангел Михаїл стоїть над усіма дев’ятьма чинами і тому називається архистратигом.
Ми знаємо також імена інших архангелів: Гавриїл («сила Божа»), Рафаїл («лікування Боже»), Уріїл («світ Божий»), Селафіїл («молитвеник Божий»), Ієгудііл («славить Бога»), Варахиїл («благословення Боже»), Ієремиїл («піднесення до Бога»).
6 листопада – Ікони Божої Матері «Всіх скорботних Радість»
6 листопада Церква святкує день однієї з найвідоміших і шанованих ікон Пресвятої Богородиці, іменованої «Всіх скорботних Радість».
«Людина, що від жінки народжена, короткоденна та повна печалями», – каже нам праведний Іов Багатостраждальний. А мудрий Екклесіаст додає: «Тому, що всі дні її скорботи, і її праці неспокійні; навіть вночі її серце спокою не знає». Спосіб вгамувати серце у кожного свій: комусь допомагає музика, комусь – усамітнення, хтось шукає істину в чарці з міцним напоєм, а хтось надихається думкою про те, що все неодмінно налагодиться. Але всі ці надії часто розбиваються об сувору невблаганність реалій. А вони підтверджують, що лише людина, яка на Бога сподівається, не осоромиться, і тільки та, чия надія в Бозі, ніколи не буде переможена.
Іноді мені здається, що якби не було у нас, смертних, віри – ми б так і загрузли в тому життєвому болоті, копошачись у своїх болячках, розладах, захворюваннях, образах, проблемах та скорботах. А так, пікнеш – Господи, допоможи, Господи, не покинь, Господи, Господи, Господи, – дивишся – і хмари над головою розходяться. Але є та, про яку ми згадуємо часто навіть раніше, ніж про допомогу Божу. Згадайте себе: скільки б років не було людині, навіть у солідному віці, не кажучи вже про дітей, перший наш «ах» в переважній більшості випадків спрямований до матері.
Згадайте себе: скільки б років не було людині, навіть у солідному віці, не кажучи вже про дітей, перший наш «ах» в переважній більшості випадків спрямований до матері.
Фахівці стверджують, що перелік зафіксованих свідчень про чудеса перед цією іконою – мабуть, найдовший серед богородичних.
Предстоятель очолив урочисте богослужіння у день престольного свята Покровського жіночого монастиря Києва
14 жовтня 2024 року, у день свята Покрову Пресвятої Владичиці нашої Богородиці і Приснодіви Марії, Блаженніший Митрополит Київський і всієї України Онуфрій звершив Божественну літургію у Свято-Миколаївському соборі Свято-Покровського жіночого монастиря столиці. Про це повідомляє Інформаційно-просвітницький відділ УПЦ.
Предстоятелю співслужили голова Інформаційно-просвітницького відділу УПЦ митрополит Ніжинський і Прилуцький Климент, митрополит Васильківський Іоасаф, архієпископ Білогородський Сильвестр, єпископ Вишневський Спиридон, єпископ Ірпінський Лавр, єпископ Бородянський Марк, єпископ Бишівський Кирил, духовенство монастиря та гості обителі у священному сані. (далее…)
У день Різдва Пресвятої Богородиці митрополит Агапіт звершив Літургію в Іоанно-Богословському храмі села Біляни
21 вересня 2024 року, у день свята Різдва Божої Матері, митрополит Могилів-Подільський і Шаргородський Агапіт звершив Літургію у Іоанно-Богословському храмі села Біляни Чернівецького благочиння.
В цей день настоятель храму протоієрей Валерій молитовно відзначав своє 60-річчя від дня народження.
Високопреосвященному владиці на Літургії співслужило духовенство єпархії.
На завершення богослужіння відбулась Хресна хода навколо храму, з читанням Євангелія та окропленням віруючих святою водою, після якої митрополит Агапіт виголосив проповідь та привітав отця Валерія з ювілеєм.
Предстоятель УПЦ очолив урочистості головного престольного свята Лаври
У двунадесяте свято Успіння Пресвятої Богородиці, яке є головним престольним святом нашої святої обителі, богослужіння в Лаврі очолив Священноархімандрит монастиря Блаженніший Митрополит Київський і всієї України Онуфрій.
Напередодні ввечері Предстоятель Української Православної Церкви звершив всенічне бдіння з виносом плащаниці в храмі в ім’я прп.Агапіта Печерського. Святкову літію очолив єпископ Ладанський Феодосій.
Перед богослужінням під час малої вечірні Первосвятитель очолив читання Акафіста Успінню Пресвятої Богородиці.
Братське всенічне бдіння з Чином погребіння плащаниці Божої Матері, акафістом у Хрестовоздвиженському храмі очолив духівник Печерського монастиря архімандрит Антоній.
МИТРОПОЛИТ АНТОНИЙ РАССКАЗАЛ О ДУХОВНОМ СМЫСЛЕ ДЕСЯТОЙ ЗАПОВЕДИ
ЛЬВОВСКИЙ МИТРОПОЛИТ УПЦ РАССКАЗАЛ О ПОКАЯННОМ ПОДВИГЕ ПРЕПОДОБНОЙ МАРИИ ЕГИПЕТСКОЙ
УПРАВЛЯЮЩИЙ ДЕЛАМИ УПЦ ОБЪЯСНИЛ, ЧТО ПОМОЖЕТ ПЕРЕНЕСТИ СКОРБИ
МИТРОПОЛИТ АНТОНИЙ РАССКАЗАЛ, ПОЧЕМУ ВАЖНО СОХРАНЯТЬ ТРАДИЦИИ И НЕ БРОСАТЬ СВОЙ КРЕСТ
В круговороте последних событий важно остановиться и определить для себя главное.
Как сообщает Центр информации Украинской Православной Церкви
https://www.facebook.com/church.information.center
со ссылкой на сайт «Православная жизнь»,
https://pravlife.org/…/mitr-antoniy-pakanich-otrekayas-ot-s…
об этом сказал управляющий делами УПЦ митрополит Антоний (Паканич). (далее…)
В УПЦ РАССКАЗАЛИ, В КАКОМ ВОЗРАСТЕ ВОСКРЕСНУТ НАШИ ТЕЛА
Человеческое тело после всеобщего воскресения, не будет уже иметь никакого возраста, но будет наделено такими свойствами, которые непостижимы для нас сейчас.
Как сообщает Центр информации УПЦ,
https://www.facebook.com/church.information.center/
об этом сказал преподаватель Киевской духовной академии диакон Андрей Музольф в комментарии для портала «Православная жизнь».
https://pravlife.org/…/v-kakom-vozraste-voskresnut-nashi-te…
«Надежда на воскресение мертвых является одним из самых существенных факторов православной веры. Преподобный Макарий Египетский говорит: если наша душа соединилась с Богом, то тело уже никак не может не воскреснуть, потому что не может бесследно погибнуть то, что получило свою часть в Боге, как источнике Жизни», — напомнил отец Андрей.
Он рассказал, что Священное Писание ничего не говорит относительно же возраста тех тел, которые воскреснут, однако у святых отцов и богословов существуют некоторые предположения.
«В Книге Откровения, которая более всех других Книг Библии повествует о последних днях этого мира и будущей жизни, говорится, что в Царстве Христовом «времени уже не будет» (10:6). Толкуя данные слова, святитель Андрей Кесарийский отмечает, что после Страшного суда откроется Царство Славы, которое не будет иметь обычного для нас времяисчисления, потому что Вечность не поддается никакому исчислению. Следовательно, по мысли святых отцов, человеческое тело, удостоившееся воскресения, не будет уже иметь никакого возрастного определения, но будет наделено такими свойствами, которые непостижимы для нас сейчас», — отметил преподаватель Киевских духовных школ.
В Царстве Божием, по словам святого апостола Павла, каждый достигнет «в меру полного возраста Христова» (Еф. 4:13), то есть достигнет, как говорит об этом святитель Иоанн Златоуст, совершенного, насколько это, конечно, нам будет возможно, познания Бога.
«Наш «возраст» после воскресения будет определяться не годами, не теми или иными возрастными периодами, но, прежде всего, степенью приближения к Богу», — заключил отец Андрей Музольф.
Икона Божией Матери «Страстная»
Икона Божией Матери «Страстная» сейчас пребывает в мужском монастыре «Живоносный источник» в г. Борисполь ул. Рабочая, 44 до 5 марта.
МИТРОПОЛИТ УПЦ ОБЪЯСНИЛ ДУХОВНЫЙ СМЫСЛ ПРИТЧИ О СТРАШНОМ СУДЕ
Икона Божией Матери «Страстная»
Икона Божией Матери «Страстная» сейчас пребывает в Киеве. Икона будет находиться до 25 февраля в храме Рождества Богородицы на Петропавловской Борщаговке по ул. Пушкина 112. Проезд от м Академгородок на автобусе 903.
Каждый день в 15.00 служится молебен иконе.