КЕРУЮЧИЙ СПРАВАМИ УПЦ ПОЯСНИВ ДУХОВНИЙ ЗМІСТ ЧЕТВЕРТОЇ ЗАПОВІДІ

У новозавітні часи днем спокою для християн став день недільний, бо цього дня згадується Воскресіння Господа нашого Іісуса Христа.
Як повідомляє Центр інформації Української Православної Церкви
з посиланням на сайт «Православная жизнь»,
про це сказав керуючий справами УПЦ митрополит Антоній (Паканич).

«Пам’ятай день суботній, щоб святити його. Шість днів працюй і роби всі справи свої, а день сьомий – субота Господу Богу твоєму» – четверта заповідь.
«У Старому Завіті субота вважалася днем спокою (слово «субота» так і перекладається з давньоєврейської – «спокій»), тому що Господь, створивши цей світ за шість днів, «благословив сьомий день і освятив його; бо в той спочив від усіх діл Своїх, які Бог творив» (Буття 2; 3). Але, водночас, ці слова зі Святого Письма зовсім не означають те, що Господь більше не піклується про створений Ним світ, але невпинно про нього промишляє», – сказав митрополит Антоній.
«Після вавилонського полону іудейські книжники почали пояснювати заповідь про суботній спокій надто формально та ригористично, забороняючи цього дня взагалі щось робити, навіть добрі справи. Як видно з Євангелія, книжники намагалися звинуватити у порушенні суботи навіть Самого Христа Спасителя, який неодноразово у суботні дні зцілював людей. У відповідь на подібні звинувачення з боку книжників і фарисеїв Господь пояснював їм, що «субота для людини, а не людина для суботи» (Мк. 2:27). Іншими словами, суботній спокій встановлений для фізичної та духовної користі людини, а не для позбавлення її доброї діяльності. Щотижневе усунення від звичайних занять дає можливість людині зібрати свої думки, оновити свої фізичні та душевні сили, осмислити мету своїх праць та взагалі свого земного існування. Праця потрібна, але найважливішою справою є спасіння душі», – продовжив владика.
Він зазначив, що у новозавітні часи, з пришестям Спасителя, святим днем, днем спокою для християн, як послідовників Христа, став день недільний, тому що цього дня згадується найбільша подія, яка сталася в історії людства – Воскресіння Господа нашого Іісуса Христа.
«Святість неділі має висловлюватися в тому, щоб цей день особливо присвятити молитві, взяти участь у спільному богослужінні – Літургії, і добрим справам, наприклад, відвідати хворих, допомогти немічним», – пояснив ієрарх УПЦ.
Владика наводить слова блаженного Августина, який стверджує, що «заповідь про зберігання суботнього дня дана людині для того, щоб уберегти її, головним чином, від гріха, адже той, хто робить гріх – раб гріха (Ін. 8; 34), і виховати у ньому прагнення чесноти».
У той же час митрополит Антоній вважає, що порушують четверту заповідь не тільки ті, хто працюють у неділю, а й ті, які лінуються працювати в буденні дні та ухиляються від своїх обов’язків, бо заповідь каже: «шість днів працюй».
«Порушують четверту заповідь і ті, які, хоч і не працюють у неділю, але при цьому не присвячують її і Богу, а віддають її виключно земним розвагам. У такому разі, люди фактично забирають у Бога те, що має належати Йому і тим самим виявляють свою нелюбов до Творця», – підсумує керюучий справами УПЦ.
Нет описания фото.